De nieuwe Honda EFI V-Twin Range is nu beschikbaar

Het Honda-motorengamma wordt uitgebreid met vier nieuwe modellen, de iGX700/iGXV700 En iGX800/iGXV800, bieden deze modellen klanten uit de commerciële bouw en de graszodenindustrie veelzijdig vermogen en meer aanpassingsvermogen met een uitstekend brandstofverbruik in een compact pakket. De motoren leveren verbeterde prestaties en kwaliteit en zijn uitgerust met brandstofinjectietechnologie en een geïntegreerde elektronische zelfregelende regelaar (STR) die een drive-by-wire afstandsbediening biedt om de belangrijkste aspecten van de werking van de motor te beheren.

De nieuwe Honda V-Twin-motoren, verkrijgbaar in zowel horizontale als verticale schachtconfiguraties, delen dezelfde voetafdruk als bestaande modellen. Dankzij de elektronische regelaar kan de motor het vermogen regelen wanneer de belasting verandert voor veeleisende commerciële toepassingen, waaronder beton- en bouwmachines (afwerkbalken, hydraulische aggregaten, betonzagen, berijdbare betontroffels, trilwalsen, generatoren en hogedrukreinigers) en commerciële toepassingen. gazonapparatuur (zero-turn radiusmaaiers, zitmaaiers, tuintractoren, bedrijfswagens, sleuvengravers, stobbenfrezen en versnipperaars/versnipperaars).

Net als de huidige Honda GX630/GXV630 en GX690/GXV690 modellen, de nieuwe iGX700/iGXV700 en iGX800/iGXV800-motoren hebben een geavanceerd ontwerp en innovatieve, technologisch geavanceerde elementen, waaronder een halfronde verbrandingskamer, een geïntegreerde cilinder en cilinderkop, drijfstangen van gesmeed staal en een compressieverhouding van 9,3:1, wat bijdraagt ​​aan een hoge efficiëntie en een laag geluidsniveau en trillingen . Bovendien maken de geïntegreerde cilinder en kop de noodzaak van een koppakking overbodig, wat resulteert in superieure koeling en betrouwbare prestaties. De integratie van elektronische brandstofinjectie samen met het geavanceerde ontwerp van de verbrandingskamer en de geïntegreerde Digital Capacitive Ignition (CDI) met variabele timing, resulteert in een uitstekende brandstofzuinigheid en verbeterde werking.

Nieuwe Honda V-Twin iGX-engines: een nadere blik op hoe betrouwbaarheid en intelligentie elkaar ontmoeten

Integratie van elektronische brandstofinjectie

De Honda iGX700/iGXV700 en iGX800/iGXV800 V-Twin-motoren behoren tot de krachtigste modellen voor algemeen gebruik met elektronische brandstofinjectie die te koop zijn in de veeleisende commerciële ruimte voor elektrische apparatuur. De EFI-configuratie biedt een aantal prestatieverbeteringen voor de nieuwe Honda-motoren, waaronder:

  • Efficiënt brandstofverbruik: Honda V-Twin-motoren met EFI bieden uitstekende brandstofzuinigheid, deels dankzij een elektronisch regelsysteem (ECS, zie bespreking hieronder) dat continu de lucht/brandstofverhouding van de motor bewaakt en aanpast aan variabele bedrijfsomstandigheden en vereisten voor motorbelasting, behoud van optimale verbrandingsomstandigheden.
  • Aanpassingsvermogen en verbeterde betrouwbaarheid: Naast het optimaliseren van de lucht/brandstofverhoudingen, bieden de met Honda V-Twin EFI uitgeruste motoren een verbeterd ontstekingstijdstip over het volledige toerentalbereik en compenseren ze andere factoren om voortdurend optimale prestaties te behouden.
  • Verbeterd starten: Honda iGX700/iGXV700 en iGX800/iGXV800 V-Twin-motoren bieden gemakkelijke startprestaties bij zowel warme als koude temperaturen, bijvoorbeeld wanneer de apparatuur koud wordt gestart of tijdelijk wordt gestopt tijdens het werk. Het EFI-systeem en de hogedrukbrandstofpomp zorgen voor een ideaal lucht/brandstofmengsel voordat het wordt geëmulgeerd en verdampt.

Computergestuurde intelligentie

In 2005 introduceerde Honda de revolutionaire, innovatieve generatie intelligente, computergestuurde iGX-motoren voor algemeen gebruik die een nieuwe norm stellen voor gebruiksgemak, brandstofzuinigheid en stille werking. Voor het eerst in de industrie van elektrische apparatuur zouden motoren die geschikt zijn voor een breed scala aan commerciële (en residentiële toepassingen) een geïntegreerde elektronische regeleenheid (ECU) hebben die volledige drive-by-wire afstandsbedieningsmogelijkheden bood en de belangrijkste aspecten van de motor regelde. operatie. Honda verbreedt zijn bestaande iGX-opstelling – de iGX270, iGX340 en iGX390—door de ECU-architectuur te integreren in nieuwe V-Twin-modellen uit de GX-serie. De nieuwe iGX700/iGXV700 en iGX800/iGXV800-motoren vertegenwoordigen het toppunt van Honda’s assortiment voor algemeen gebruik en dienen als een uitbreiding van de GX-serie commerciële motoren die al bekend staan ​​om hun ongeëvenaarde duurzaamheid, kwaliteit en betrouwbaarheid.

Centraal in de iHet GX-concept op de nieuwe V-Twin-modellen is een geïntegreerde ECU met een zelfregelend regelsysteem (STR) waarmee de motor kan communiceren met de machine die hij aandrijft om optimale prestaties te bereiken door belangrijke parameters te bewaken, het motortoerental te regelen en diagnoses te stellen . De ECU maakt drive-by-wire afstandsbediening van de motor mogelijk, en de snelheid van de modellen kan worden geprogrammeerd en gevarieerd op basis van de belasting en snelheidsvereisten van apparatuurtoepassingen. Ter illustratie: mogelijke nieuwe commerciële toepassingen en attributen van deze technologie zijn onder meer:

  • hogedrukreinigers die inactief zijn en dan stoppen wanneer de gebruiker de trekker inknijpt of loslaat;*
  • waterpompen die automatisch kunnen worden geactiveerd op basis van het waterniveau door middel van een schakelaar op afstand;*
  • generatoren die automatisch kunnen starten wanneer dat nodig is en het motortoerental variëren op basis van elektrisch verbruik;*
  • grasmaaiers die automatisch het motortoerental kunnen variëren op basis van de belasting, zodat de motor niet vertraagt ​​in dik gras.

*vereist OEM-componenten

Want de nieuwe Honda V-Twin iGX-motoren elimineren de noodzaak van handmatige bediening van de choke en het gaspedaal, ze zijn ook ideaal voor verhuurtoepassingen. Aanvullend iGX-ontwerpkenmerken die gebruikers zullen waarderen, zijn onder meer een digitaal ontstekingssysteem; luchtfilter met lange levensduur; startmotor in autostijl; lagedruk- en hogedrukbrandstofpompen; bewaking van de motortemperatuur; en parametrerende ECU’s. Consumenten profiteren, Honda iGX-technologie resulteert in een uitstekende brandstofzuinigheid, lage emissies en een laag geluidsniveau door het motortoerental dat kan worden aangepast op basis van de vermogensbehoefte.

Communicatie en eenvoudige diagnose

De nieuwe Honda V-Twin-modellen hebben een bedieningspaneel met een LED-indicator die de gebruiker informeert over mogelijke problemen met diagnostische foutcodes. Deze indicator is ontworpen om de motor te stoppen of de machinist te waarschuwen als er corrigerende maatregelen moeten worden genomen. Deze waarschuwingen beschermen en helpen de levensduur van de motor te verlengen.

Vervangbaarheid

De nieuwe Honda V-Twin-modellen hebben een hoog vermogen in een compact ontwerp dat vergelijkbaar is met het compacte basisframe van andere krachtige Honda-motoren, variërend van de GX630 tot de iGX800. De ontwerpcompatibiliteit minimaliseert de wisseltijd, waardoor het voor de gebruiker gemakkelijk wordt om de nieuwe V-Twin-modellen te installeren wanneer oudere motoren het einde van hun levensduur bereiken. Het ontwerp biedt fabrikanten ook maximale flexibiliteit met de huidige gereedschappen en frames.

De nieuwe Honda iGX700/iGXV700 en iGX800/iGXV800 V-Twin-motoren brengen een nieuw niveau van prestaties, waarde, brandstofzuinigheid, veelzijdigheid en stille prestaties naar de commerciële markt. Deze compacte motoren zijn nu de krachtigste EFI-modellen voor algemeen gebruik die door Honda worden aangeboden.

Bezoek onze website hier om het huidige Honda-motorengamma te bekijken: –

ZIE JE GEDACHTEN

      Laat een reactie achter

      Accu grasmaaier
      Logo
      Vergelijk items
      • Totaal (0)
      Vergelijken
      0
      Shopping cart